Review: Gamezone - Video Gaming Blog & Esports Store WordPress-thema

Rifat Gamen Nov 15, 2021

Sport is altijd een uitstekend middel om ons te vermaken. E-sporten zoals cricket en voetbal zijn tegenwoordig erg populair omdat het een zeer competitief gamegenre is. De website is een uitstekend medium voor eSports-gameherkenning en online identificatie van gamingteams. Vandaag is het thema waar we het over zullen hebben Gamezone, en het is een geweldig WooCommerce WordPress-thema voor videogameblogs en gamewinkels. Superieur ontwerp en krachtig admin-paneel is een opmerkelijk kenmerk van dit thema.

Gamezone WordPress-thema wordt geleverd met krachtige plug-ins zoals WP Bakery-paginabuilder en Slider Revolution. Het heeft ook TRX-add-ons en een essentieel raster om de aanpassingsfaciliteit voor de gebruiker uit te breiden. Laten we eens kijken naar de belangrijkste kenmerken van dit thema.

Lijst met functies

• 15+ Krachtige startpaginastijlen
  • Adaptieve WP-aanpasser
  • SEO geoptimaliseerd
  • Krachtig beheerdersdashboard
  • Volledig responsieve lay-out
  • Inclusief Google-lettertypen
  • Zijbalkmanager
  • Aangepaste lay-out
  • 100% Retina-klaar
  • Demo-installatie met één klik

• WP Bakery Page Builder
  • Schuifregelaar Revolutie
  • TRX-add-ons
  • Essentieel raster
  • Aanpasbare Google Map
  • Klaar voor vertaling
  • Kleurenschema
  • Professioneel ontwerp
  • Professionele ondersteuning
  • Fontello en afbeeldingspictogrammen

Mobiele compatibiliteit

Nu steeds meer mensen uw website op mobiele apparaten bezoeken, is het van vitaal belang ervoor te zorgen dat al uw bezoekers een optimale ervaring hebben, ongeacht het type apparaat dat ze gebruiken om uw website te bezoeken. Als uw site te lang duurt dan verwacht om volledig te laden of niet gemakkelijk te gebruiken is op een mobiel apparaat, kan deze verhuizen naar een concurrent. Het hebben van een mobielvriendelijke website brengt verschillende voordelen met zich mee, zoals verbeterde vindbaarheid bij het zoeken, leadgeneratie, UX, enz.

Maak geweldige websites

Met de beste gratis paginabuilder Elementor

Begin nu

Uit de themabeschrijving op ThemeForest zagen we dat Gamezone een mobiel responsief thema is. We hebben die verklaring gecontroleerd, en het is waar. De demo-website van Gamezone kan alle groottes van een mobiel scherm aannemen, aangezien we dit op verschillende Apple- en Android-apparaten hebben getest. De overgang is snel genoeg en alle pagina-elementen zien er perfect uit op mobiel. Omdat dit voornamelijk een blogwebsite is, hebben we verschillende postlay-outs en andere demopagina's gecontroleerd - elke pagina is mooi versierd en we hebben geen enkel probleem gevonden.

We hebben ook de mobiele compatibiliteit van Google getest voor onmiddellijke mobiele responsiviteit en vanwege problemen met het sitemapbestand kregen we niet de juiste resultaten. Over het algemeen is het echter een mobielvriendelijk thema.

Ontwerpbeoordeling

Iedereen aanbidt het mooie. Hoe aantrekkelijker het is, hoe meer respect het heeft. WordPress-thema's zijn geen uitzondering. Het Gamezone-thema heeft geprobeerd een puntige gaming-look te behouden met een visueel aantrekkelijk ontwerp, een eenvoudige gebruikersinterface en een eenvoudig navigatiesysteem. De combinatie van wit en groen heeft een buitengewoon grafisch klimaat gecreëerd. De WooCommerce-winkel van het thema is erg georganiseerd.

De header- en footer-builder wordt apart bij het thema geleverd. Verschillende unieke paginalay-outs kunnen naar behoefte worden gebruikt. Het beheerderspaneel van het thema heeft de krachtige ThemeREX-add-ons - waarmee u toegang hebt tot verschillende sociale verbindingselementen, Google API en vele algemene instellingen. Gamezone heeft verschillende postontwerpen, aangepaste zijbalken en fantastische kleurenschema's. Het kan gezegd worden dat de ontwikkelaars niet hebben beknibbeld op het ontwerp

Snelheidstest beoordeling

We weten dat Google veel snelheidstests evalueert als het gaat om het rangschikken van zoekresultaten. Bezoekers geven de voorkeur aan snel ladende websites, want niemand wacht graag. Als uw website in zo'n korte tijd de verwachte informatie kan leveren, zal het een goede relatie opbouwen tussen de bezoeker en die website. Snel ladende websites zijn een geweldig hulpmiddel om de concurrentie een stap voor te blijven.

Het Gamezone WordPress-thema behaalde 73 van de 100 punten bij de Pingdom- test, en dat is goed genoeg om deel te nemen aan de race om een betere website te worden. Het duurde 2,59 seconden voordat het volledig was geladen en de grootte van de bestemmingspagina is 3,7 MB. We beschouwen een laadtijd van 3 seconden als ideale timing en Gamezone presteerde hier erg goed. Maar er ontbreken er een paar die we moeten oplossen. We moeten bijvoorbeeld een paar paginacomponenten aanpassen om HTTP-verzoeken te verminderen door afzonderlijke bestanden te combineren, Js-bestanden te ontleden, CSS te wijzigen en geschaalde afbeeldingen te gebruiken. Deze zullen uw laadsnelheid drastisch verbeteren. Er zijn zoveel cache-plug-ins beschikbaar op internet en je hebt geen codeerkennis nodig om ze te gebruiken.

SEO-beoordeling

Wanneer u uw site optimaliseert voor zoekmachines, rangschikken de zoekmachines deze hoger en genereren ze meer organisch verkeer. Maar u moet aandacht besteden aan de kwaliteit van de inhoud die u heeft; anders zou u het verkeer kunnen verliezen voordat u het zelfs maar hebt. Het SEO-vriendelijke WordPress-thema maakt het je gemakkelijk om hoog te scoren.

We weten allemaal dat SEO afhangt van de gebruiker, niet van de ontwikkelaar, want ze hebben het net gebouwd en SEO-vriendelijk gemaakt, maar gebruikersinvoergegevens en zichtbaar gemaakt voor het publiek. We hebben de SEO-score van het Gamezone-thema op SEOsitecheckup gecontroleerd en het resultaat 64, en dat is goed. De demosite heeft geen metabeschrijving en Google Analytics-script, mislukte test voor het gebruik van zoekwoorden, gebrek aan alt-tags voor afbeeldingen en een geldig sitemap-tekstbestand dat problemen veroorzaakte tijdens Google-validatie. Ook gebruikt de demosite inline CSS die de SEO-score van een website kan verlagen. Geen zorgen, je kunt de score upgraden door een paar aanpassingen te maken. Yoast SEO helpt je hierbij.

Beoordeling door klantenondersteuning

Klantenservice vormt vaak de kern van een bedrijf dat een uitzonderlijke service wil bieden waardoor de klant zich gewaardeerd en gerespecteerd voelt. ThemeREX heeft dit thema gemaakt en zij onderhouden het ondersteuningscentrum. Auteurs zijn zeer toegewijd en respectvol in het beantwoorden van alle vragen aan hun klanten. We hebben boze klanten zien klagen over de ondersteuning van het thema en we hebben potentiële klantenvragen gezien over verschillende technische problemen met het thema - de thema-auteurs proberen iedereen altijd rustig te beantwoorden.

Gamezone is een nieuw thema in ThemeForest en heeft maar een paar recensies. Iedereen looft het thema vrolijk. Slechts één klant gaf een 4-sterrenbeoordeling met een constructieve suggestie over ontwerpen. Bovendien heeft iedereen de volle punten gegeven, waardoor Gamezone het als nieuw thema best goed doet met een score van 4,86.

Ondersteunde plug-ins

Gamezone WordPress-thema is robuust in termen van compatibiliteit met plug-ins. Er zijn een paar premium plug-ins zoals WP Bakery-paginabuilder, Essential Grid en Revolution Slider, samen met gratis maar krachtige plug-ins zoals Contact Form 7, Mailchimp wordt geleverd met een themabundel. Dit thema wordt ook door WooCommerce ondersteund en het is klaar voor vertaling. Dit thema heeft allerlei sociale integratie van delen en heeft alle andere elementen nodig om het thema een boost te geven.

Samenvatten

Gamezone is een WordPress-thema met een groot potentieel voor gamingblogs en -winkels. Dit ontwerp en andere faciliteiten waren bewonderenswaardig. Er zijn wel wat nadelen, maar die zijn snel op te lossen. Als u op zoek bent naar een geweldig thema met een vast budget voor een nieuwssite voor gaming/technologie of een winkel voor de verkoop van computer- of gamingcomponenten, dan moet u hiervoor gaan.

Divi WordPress Theme